מדריך – המלצה לקניה של מגילת אסתר

חג פורים מתקרב וכמו בכל שנה עולה השאלה כמה עולה מגילת אסתר כשרה.ישנם רבים המעוניניים לרכוש לעצמם או למשפחתם מגילה כשרה, למרות שיוצאים ידי חובה קריאת המגילה בבית הכנסת הם מעדיפים שיהיה להם בבית מגילת אסתר כשרה מהודרת, על מנת שיוכלו לקרוא למשפחה או במסגרת אחרת מחוץ לבית כנסת.

אז מה הפרמטרים לבחירת מגילת אסתר. במאמר שלפניכם נציג מסקנות מתוך שיחה עם מספר ספרים מומחים למגילות אסתר.

דבר ראשון שאפשר לומר שאין פרמטר אחיד לקביעת מחיר של מגילת אסתר, המחיר נגזר מספר רב של פרמטרים חלקם לא מדידים כמו יראת שמיים של  הסופר. אך כן יש לנו כמה מסקנות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה איזה מגילה לקנות.

אפשר לומר באופן גורף מחיר מגילה מתחיל ב 2000 שקל ומעלה כאשר מחיר ממוצע למגילת אסתר הוא יותר קרוב לשלוש וחצי אלף שקל. במחיר כזה תקבלו מגילה כשרה שעברה הגהה, חשוב שתדעו בדרך כלל כשמדברים על מוצר סת"ם שעבר הגעה הכוונה עוברים הגהה ידנית והגהה ממוחשבת כך שרמת אמינות די גבוהה.

גורם נוסף שיכול לייקר את מחיר המגילה הוא, אם אתם מעוניינים שהסופר מסויים ודווקא הוא יכתוב עבורכם את המגילה.

פרק הזמן הדרוש לכתיבת מגילה הוא בן שבועיים לשלושה שבועות אם תרצו לקבל את המגילה מהר יותר זה בוודאי יבוא על חשבון איכות הכתב ויופי המגילה.

גם גובה המגילה ומספר השורות במגילה משפיעים על מחירה הסופי. ישנם מגילות בגובה של 11 שורות 21 שורות 28 שורות ויש גם מגילת חבד שהיא 42 שורות. כמו כן לגודל הפונט יש משמעות במחיר אם אתם מעוניינים במגילה זעירה המחיר שלה עולה וכאשר מדובר על מילת אסתר בגודל סטנדרטי מחירה יורד.

למאמר מורחב בנוגע להבדלי הנוסחאות

חשוב גם לדעת שהמחיר המגילה נקבע על פי  מספר התיקונים הנמוך שבה. מגילה עם מספר תיקונים נמוך מעיד גם על איכות ורמת הסופר הגבוהה.

חשוב לדעת כי מגילה ספרדית זולה משמעותית ממגילה בכתב אשכנזי והסיבה לזה כמובן לא גזענות. אלא הזמן והקושי בכתיבה האשכנזית. ככול שהכתיבה לוקחת יותר זמן ודורשת יותר מאמץ כך מחירה גבוה יותר.

רוצים לקבל הצעה משתלמת ומותאמת לכם. פנו אלינו ליעוץ מקצועי בחינם.